Simicskátlanítás Tatabányán
kép: Bendegúz Hírek
Tatabánya Megyei Jogú Város Közgyűlése a pénteki rendkívüli ülésén tárgyalta a „Közterület reklámcélú hasznosításáról szóló szerződés felülvizsgálata” című napirendi pontot. Ez a szerződés a város közterületein lévő reklámhordozók hasznosításának jogáról szól, és még 2012-ben kötötte a város Simicska Lajos cégével az Euro-Publicyti Kft-el. Nehéz is lett volna megkerülni az akkor még mindenható oligarchát, mert valamely rejtélyes módon
a közbeszerzési pályázaton induló mindhárom cég az ő érdekeltségébe tartozott.
A városi költségvetés szempontjából nem túl jelentős, - éves szinten mintegy 11 milliós – politikailag annál fontosabb üzlet eredményeképp Simicska Lajos cége dönthet, dönthetett a városban kihelyezésre kerülő plakátokról,
nem csoda, hogy a 2014-es választásokon elárasztották a Fideszes plakátok a várost.
Úgy tűnt nem volt rossz döntés az üzletág átpasszolása Simicskának, egészen az elhíresült G-napig. A kegyvesztetté vált Simicskát azonban egyáltalán nem könnyű kipiszkálni az elfoglalt gazdasági állásaiból, a helyi példánál maradva, az
ellenzéki tiltakozás ellenére Simicska cégével tíz évre szerződött a város.
A Fidesz ismervén a plakátpiac politikai jelentőségét, még 2016 végén meghozta a jelenlegi köztéri hirdetési piacot teljesen átalakító jogszabályt, melynek eredményeképp lehetőség nyílik ezt a fegyvert is kiütni Simicska kezéből. A tatabányai önkormányzat is a 2016-os törvény rendelkezései alapján lép fel Simicska cége ellen. Elvileg „csak” az új szabályok szerint szükséges módosításokra vonatkozó tárgyalásokról van szó, azonban nagy tétben mernék fogadni a tárgyalások kimenetelére, pontosabban arra, hogy
Simicska cége rövid időn belül eltűnik a tatabányai plakát piacról.
Sajnáljuk Simicskát? Ne nagyon. Amíg a főnökkel jóban volt, média birodalma gátlástalanul szolgálta ki a Fidesz-rendszert. Nehezen hihető, hogy hirtelen megvilágosodott, és ezért igyekszik most ugyan azt a média birodalmat a Fidesz ellen felhasználni, sokkal inkább személyes el/leszámolásról van szó. Most bizony a Fideszes fiúknak kell megenniük amit főztek. Azt viszont határozottan bánom, hogy az új szabályok következtében átalakuló plakát piacon jó eséllyel ismét nem lesz olyan cég, amelyik fel merne vállalni egy a kormánypártnak nem tetsző plakátkampányt.
A történet furcsa mellékszála, hogy a polgármesteri hivatal csak most fedezte fel, hogy Simicska cége nem tartotta be a 2012-es szerződésbe foglaltakat sem. Hogy a város miért nem ellenőrizte, vagy ha ellenőrizte is a szerződés teljesítését ez mikor történt meg utoljára, illetve hogy még
hány olyan szerződés lapulhat a polgármester íróasztalának fiókjában, melynek betartását senki nem ellenőrzi kérdés, de hogy ez a hanyagság nem szolgálja városunk érdekeit az viszont nem az.